طراحی سایت و سئو

۷ مطلب در اسفند ۱۳۹۷ ثبت شده است

  • ۰
  • ۰

ریپورتاژ آگهی چیست؟

repotrage یک کلمه فرانسوی است به معنی گزارش که از کلمه ریپورت گرفته شده است.
رپورتاژ در حوزه تبلیغات اینترنتی و سئو سایت به عنوان یک گزارش یا مصاحبه برای معرفی برندها یا اشخاص در سایت های خبری مطرح شده است. درواقع رپورتاژ آگهی یک خبر تبلیغاتی است که در قالب یک مصاحبه یا گزارش و یا مقاله در خبرگزاری‌ها و سایت‌های خبری پربازدید منتشر می شود که شامل یک تیتر جذاب ، چند پاراگراف متن و عکس و هایپرلینک فالو است.
رپورتاژ آگهی بهترین تکنیک توسعه رتبه سایت ها در گوگل است.

انواع رپورتاژ آگهی

ریپورتاژ آگهی رسانه ای

رپورتاژ آگهی انواع گوناگونی دارد. یکی از مهم ترین انواع رپورتاژ آگهی، رپورتاژ آگهی رسانه ای است. اغلب افرادی که قصد تبلیغات در روزنامه، مجلات، تلویزیون و اینترنت را دارند، از این نوع رپورتاژ آگهی استفاده می کنند.

ریپورتاژ آگهی خبری و اینترنتی

ریپورتاژ آگهی خبری و رپورتاژ آگهی اینترنتی از دیگر انواع خرید رپورتاژ آگهی هستند که امروزه متقاضیان بسیاری پیدا کرده اند.
درج رپورتاژآگهی درمجله های بزرگ و منابع موثق به دلیل آتوریتی بالا درخیلی از کلمات باعث افزایش اعتبار برند شما و نتیجه گیری مناسب از کلمات لینک شده می شود.
اگر متن رپورتاژ خبری را خوب بنویسید مورد توجه کاربران قرار می گیرد و باعث می شود کاربران متن ریپورتاژ را در سایت های دیگر و شبکه های اجتماعی به اشتراک می گذارند.

نکات مهم در نگارش رپورتاژ آگهی

1- به کار بردن تیترهای جذاب

داشتن تیتر جذاب و زیبا باعث جذب کاربران زیادی برای مطالعه خبر شما خواهد شد. پس سعی کنید تیترهای بسیار جذاب و مرتبط با موضوع خود را انتخاب و درج کنید. اگر لازم است در مورد 1 موضوع چندین تیتر را یادداشت و کم و زیاد کنید تا به تیتر نهایی و مطلوب خود برسید. اولین چیزی که مانند چراغ چشمک زن، توجه کاربرها را به سمت خود جلب می کند همین تیتر ها هستند، پس حتماً در انتخاب و درج آنها در رپورتاژ آگهی نهایت دقت و وسواس را داشته باشید.

2-انتقال تبلیغات به شکل غیر مستقیم

در تهیه یک رپورتاژ آگهی باید به این نکته توجه کرد که خبر تهیه شده نباید بصورت مستقیم به تبلیغات شما جهت گیری داشته باشد . بهترین رپورتاژ ، رپورتاژی است که بصورت غیر مستقیم هدف تبلیغاتی شما را به مشتری برساند. بنابراین نهایت دقت و مهارت نویسندگی را به کار بگیرید.
در رپورتاژ نگارش شده سعی کنید نکته های کلیدی و آموزشی و مفیدی را در اختیار کاربر از حیطه کاری خود قرار دهید و برای تهیه محتوا مخاطبان خود را در نظر گرفته و با توجه به نیازهای آن ها رپورتاژ مورد نظر را طراحی کنید.
این موضوع باعث می شود مشتری یا کاربری که خبر شما را مطالعه می کندد خبر شما را به عنوان یک مطلب مفید بداند و این خود باعث خواهد شد شما در ذهن کاربر باقی بمانید.

 3-استفاده از تصاویر مرتبط و با کیفیت

سعی کنید حتماً از تصاویر جذاب و مرتبط با موضوع استفاده می کنید زیرا همه به قدرتِ سحرِ تصاویر به خوبی آشنایی داریم.
در استفاده از تصاویر به هیچ عنوان عجله نکنید زیرا آن تأثیری که تصاویر در جذب کاربرها دارند، هیچ متنی ندارد! پس حتماً انتخاب چند تصویر بسیار باکیفیت، متنوع، مرتبط با مطلب و مؤثر را حتماً در برنامه های خود برای نوشتن رپورتاژ آگهی بگنجانید.
اگر قرار است نوشتن رپورتاژ آگهی شما، 3 ساعت زمان ببرد، حتماً نیم ساعت از این زمان را برای جستجوی تصاویر با کیفیت و مرتبط با موضوع صرف کنید. گاهی حتی لازم است بعد از پیدا کردن تصویر مورد نظر، تغییرات جزئی یا کلی بر روی آن تصویر اعمال کنید باشد تا بتوانید به نتیجۀ مطلوب دست پیدا کنید.

4-استفاده از کلمات کلیدی

در متن رپورتاژآگهی حدود سه کلمه کلیدی با اهمیت را به وب سایت خود لینک دهید. یکی از کلمات را به صفحه اول و سایر کلمه ها رو به صفحات داخلی پیوسته لینک دهید. برای لینک دادن از کلمه های کاملا مرتبط که در سایت شما به اندازه کافی استفاده شده استفاده کنید. کلمات کلیدی را به دقت در متن به کار ببرید و از جمله بندی های مناسبی استفاده کنید.

توجه داشته باشید سایتی که برای انتشار رپورتاژ آگهی استفاده می کنید، دارای اعتبار لازم باشد و حتما آگهی را در سایت های مرتبط با حوزه کاریتان منتشر کنید. از تهیه رپورتاژ بیش از حد طولانی و تکرار مطالب خودداری کنید و آن را در زمان مناسب منتشر نمایید.

5-درج راه های ارتباطی

اما بعد از نکاتی که باید در زمینه تأثیر مطالب و نوشته ها و تصاویر متعدد و زیبا در متن، باید رعایت کنید راه های ارتباطی است. شما باید راه های ارتباطی با خود را نیز در حد معقولی در متن درج نمایید. البته با لینک های متعددی که در رپورتاژ آگهی خود قرار می دهید کاربرها به سمت شما هدایت شده و به تمامی راه های ارتباط با شما، اعم از شماره تلفن ها، ایمیل ها، شبکه های مجازی و… دسترسی پیدا خواهند کرد اما با تمامی اینها، بهتر است حتماً به صورت مشخص و در نقاط مختلف مطلب، حتماً راه های متنوع ارتباط با خود را نیز بگنجانید.
می توانید با طراحی تصاویر کوچک و زیبا در مورد راه های ارتباط و تماس با شما و درج آن تصاویر در لا به لای مطلب خود در نوشتن رپورتاژآگهی خود، سلیقه و سیاست خاصی به خرج دهید تا به این شکل، شماره تماس ها و یا ایمیل ها و سایر راه های تماس با شما، در ذهن کاربرها جا خشک کند.
با رعایت این موارد در نوشتن رپورتاژ آگهی می توانید راهی برای موفقیت در کسب و کار اینترنتی خود بسازید.

چگونه برای خرید رپورتاژ آگهی اقدام کنیم؟

با توجه به این که قیمت خرید رپورتاژ آگهی نسبت به سایر تبلیغات مانند تبلیغات بنری و کلیکی خیلی مناسب تر و ارزان تر است می توانید برای بالابردن ترافیک وبسایت خود از ریپورتاژآگهی استفاده کنید. شرکت های زیادی هستند که خدمات بک لینک و ریپورتاژآگهی را به صورت پکیج در اختیار کاربران قرار می دهند. این خدمات توسط شرکت سمانیک ارائه می شود. برای خرید بک لینک و یا رپورتاژ اگهی می توانید با کارشناسان مجموعه تماس حاصل فرمایید

  • sama nik
  • ۰
  • ۰

گوگل به صاحبان وبسایت ها این امکان را داده است تا از شبکه های اجتماعی به وبسایت خود لینک دهند. تعداد و یا نحوه ایجاد این لینک ها به هیچ وجه آسیبی به وبسایت شما نخواهد زد. در لینک سازی در شبکه های اجتماعی نیازی به رعایت اصول لینک سازی نیست و می توانید روزانه چندین بک لینک از شبکه های اجتماعی مانند فیس بوک و یا توییتر و یا گوگل پلاس و … دریافت کنید.
اما نکته مهمی که وجود دارد این است که بیشتر شبکه های اجتماعی از جمله گوگل پلاس با تولید لینک های اسپم مخالف هستند و در صورت ایجاد لینک های اسپم آن صفحات را مسدود خواهد نمود.

دریافت بک لینک از یوتیوب

یوتیوب یک وبسایت عالی و معتبر است که می توانید از آن بک لینک معتبر دریافت کنید. برای دریافت بک لینک از سایت یوتیوب روش های مختلفی وجود دارد که در اینجا به ۳ روش اشاره می کنیم:

۱- انتشار یک فیلم کوتاه

شما می توانید در این وبسایت یوتیوب یک فیلم کوتاه از کار خود آپلود کنید و در قسمت توضیحات چند جمله متناسب با آن ویدئو بنویسید. در واقع با انتشار ویدئوی خود در یوتیوب می توانید از این وبسایت قدرتمند لینک دریافت کنید.

۲- کامنت گذاری برای مطالب مرتبط

با جستجو نمودن کلمات فارسی و یا مناسب سطح کاری خود می توانید مطالبی پیدا کنید و با ارسال کامنت در زیر این مطالب می توانید لینک مستقیم به وبسایت خود را دریافت نمایید.

۳- ایجاد یک کانال شخصی در سایت یوتیوب

در این روش باید در وبسایت یوتیوب ثبت نام نمایید و با وری فای نمودن اکانت خود توسط شماره موبایل و ایجاد یک کانال شخصی بک لینک های معتبر برای وبسایت خود دریافت نمایید.

توسط روش هایی که توضیح دادیم می توانید قادر در این وبسایت لینک هایی ارزشمندی دریافت کرده و رتبه خود را در گوگل افزایش دهید.

دریافت بک لینک از گوگل پلاس

۱٫ در مرورگر خود وارد آدرس plus.google.com شوید و وارد اکانت گوگل خود شوید.
۲٫ از منوی سمت چپ بر روی دکمه Profile کلیک نمایید.
۳٫ سپس بر روی دکمه About کلیک نمایید.
۴٫ در قسمت sites بر روی گزینه ادیت کلیک نمایید. در صفحه ای که برای شما باز می شود می توانید نام و آدرس وبسایت خود را وارد کرده و برای خود بک لینک بسازید .
۵٫ در قسمت بعدی بر روی گزینه Story کلیک کنید. صفحه ای باز می شود که در آن صفحه می توانید چندین بک لینک برای خودتان بسازید و ذخیره کنید .
حالا می توانید به وسیله مرورگر لینک هایی که ثبت کرده اید را نگاه کنید. خواهید دید کلیه بک لینک های ثبت شده فالو هستند و برای بهبود رتبه سایت شما بسیار مفید می باشند. به کمک inspact مرورگر خود می توانید فالو و یا نوفالو بودن لینک ها مشاهده کنید .

دریافت بک لینک از لینکدین

در این قسمت طریقه بک لینک سازی در شبکه اجتماعی LinkedIn از طریق پروفایل، صفحه و گروه را توضیح می دهیم.

اطلاعات تماس پروفایل

تب اطلاعات تماس به شما امکان اضافه کردن سه لینک را می دهد. این لینک ها در بالای پروفایل شما برای کاربرانی که لاگین نشده اند نمایش داده می شود.

پروژه ها و انتشارات شما

اطلاعات تماس شما برای کاربران لاگین نکرده قابل نمایش نیست و شاید به همین خاطر بخواهید در بخش های دیگر نیز لینک وب سایت خود را قرار دهید. مخصوصا در قسمت Project و Publication.
پست ها و گزارشات یا کتاب های الکترونیک را می توانید در قسمت publication به راحتی منتشر کنید و لینک خود را نیز در آن جا قرار دهید.

اطلاعات اصلی کمپانی شما

صفحات کمپانی در LinkedIn به شما امکان می دهد آدرس وب سایت خود را به عنوان بخشی از اطلاعات وارد کنید.
به جای تب قدیمی خدمات و محصولات اکنون یک صفحه showpage وجود دارد که می توانید در زیر صفحه کمپانی در LinkedIn آن را بسازید. همچنین می توانید صفحه درگاه URL محصولات و خدمات متناظر با آن را در صفحه showcase اضافه کنید.

وب سایت گروه

اگر یک گروه در LinkedIn دارید اطلاعات وب سایت خود را به بخش تنظیمات گروه اضافه کنید.
این اطلاعات به صورت پیش فرض به اعضای گروه نمایش داده می شود. اگر شخصی به گروه شما ملحق شود وب سایت شما به او معرفی می شود.

اعلام گروه

داشتن گروه در LinkedIn نسبت به فیسبوک دارای مزیت هایی است. گروه LinkedIn اعلامیه به ایمیل اعضای گروه ارسال می کند. شما می توانید به اینباکس افراد دست پیدا کنید. تنها کافیست به قسمت مدیریت گروه بروید و گزینه send announcement را فعال کنید.

 سئو 

بازاریابی اینترنتی 

  • sama nik
  • ۰
  • ۰

بنیان‌گذار استارتاپ (Founder)

به شخصی که استارتاپ را راه‌اندازی و تمام مراحل آن را انجام می دهد بنیان‌گذار گفته می‌شود. این شخص هم در نقش تولید کننده و هم در نقش عرضه کننده ظاهر می‌شود و دارای توانایی‌های مختلفی هست. در واقع می توان گفت این شخص توانایی انجام صفر تا صد یک کسب‌وکار را دارد. این اشخاص معمولا علاقه‌ای به کار کردن برای دیگران ندارند و باور دارند که می‌توانند با تلاش‌های بی‌وقفه‌ خود دنیا را تغییر دهند.

هم‌بنیان‌گذار (Co-Founder)

گاهی اوقات یک نفر از پس تمام کارها بر نمی‌آید و باید برخی از بخش‌های کار به شخص یا اشخاص دیگری واگذار شود. به این افراد هم بنیان‌گذار می گویند. معمولا این افراد مکمل یکدیگر هستند و هر کدام بخشی از کار را که در آن تخصص دارند را انجام می‌دند. این تیم می تواند دو یا چند‌ نفره باشد.

Lean Startup

متودولوژی لین استارتاپ یا نوپای ناب به شما یاد می‌دهد که چگونه یک استارتاپ را هدایت کنید، چه موقع آن را تغییر دهید و از چه راه‌هایی برای رشد آن استفاده کنید. لین استارتاپ یک رویکرد علمی برای ساختن و مدیریت کردن استارتاپ‌ به شما می‌دهد و کمک می‌کند که محصول خودتان را سریع‌تر به دست مشتری برسانید. بسیاری از استارتاپ‌ها با ایده‌ ساختن محصول مورد نیاز مردم راه‌اندازی می‌شوند. آن‌ها ماه‌ها و حتی سال‌ها زمان صرف می‌کنند که محصول خود را به بهترین نحو شکل دهند بدون این که آن را به مشتری نشان بدهند. همین موضوع است که باعث شکست خوردن بسیاری از آن‌ها می‌شود. زیرا آن‌ها با مشتری‌ها صحبت نمی‌کنند و در مورد محصولات خود از آن‌ها بازخورد نمی‌گیرند. زمانی که مشتری‌ها نتوانند با یک استارتاپ ارتباط برقرار کنند، به ایده‌ آن اهمیتی نمی‌دهند وهمین مسئله باعث شکست استارتاپ می شود.

Unicorn Startup

استارتاپ تک شاخ یا یونیکورن استارتاپ (Unicorn Startup) به استارتاپ‌هایی گفته می‌شود که رشد سریعی دارند و ارزش سهام آن از یک بیلیون دلار (یک میلیارد دلار) فراتر رود. این لغت اولین بار در سال ۲۰۱۳ توسط سرمایه‌گذاری به نام آیلین لی ارائه شد. او از میان حیوانات افسانه‌ای، تک شاخ را به‌عنوان نماد این مدل استارتاپ‌ انتخاب کرد.

شتاب‌دهنده‌ استارتاپ (Startup Accelerators)

شتاب‌دهنده‌ها شرکت‌هایی هستند که روی استارتاپ‌هایی با ایده‌های جالب و البته کاربردی سرمایه‌گذاری می‌کنند. این شرکت‌ها درصدی از مالکیت استارتاپ را می‌گیرند اما در عوض خدماتی مانند آموزش توسط مربی‌ها و آشنا کردن آن‌ها با سرمایه‌گذاران و متخصصان آن رشته را برایشان فراهم می‌کنند. درواقع این شرکت‌ها شانس موفقیت استارتاپ‌ها و پیدا کردن سرمایه‌ بالقوه برای فعالیت‌هایشان را بالا می‌برند.

استارتاپ ویکند (Startup Weekend)

استارتاپ ویکند یک رویداد آموزشی-تجربی ۵۴ ساعته است که معمولا در آخر هفته برگزار می‌شود. در این رویداد افراد مختلفی مانند علاقه‌مندان به استارتاپ، توسعه‌دهندگان، برنامه‌نویسان، مدیران کسب‌و‌کارها، بازاریاب‌ها و طراحان گرافیک حضور دارند. ایده‌ها در این رویداد مطرح می‌شوند و افراد گروه تشکیل می‌دهند تا طرح اولیه یا دمو ایده‌ خود را پیاده‌سازی کنند.

استارتاپ گرایند (Startup Grind)

استارتاپ گرایند یک برنامه‌ جهانی است که در آن از کارآفرینان موفق دعوت می‌شود تا داستان موفقیت‌ و چالش‌های استارتاپ خود را با دیگران به اشتراک بگذارند. افراد می‌توانند در این برنامه با پروژه‌های یکدیگر آشنا شوند و از تجربیات هم استفاده کنند.

سرمایه‌ بذری (Seed Funding)

همان‌طور که یک گیاه از یک بذر شروع به رشد می‌کند، یک استارتاپ نیز از یک سرمایه‌ اولیه شروع می‌شود. به سرمایه‌ای که در مرحله‌ اولیه راه‌اندازی استارتاپ در اختیارش قرار می‌گیرد، سرمایه‌ بذری گفته می‌شود.

ارائه آسانسوری (Elevator Pitch)

اگر در یک آسانسور با یک سرمایه گذار همراه شوید و فقط ۶۰ ثانیه وقت داشته باشید تا ایده خود و دلیل این که ایده تان ارزش سرمایه گذاری دارد را به او بگویید، چه خواهید گفت؟ اگر شما نتوانید ایده خود را در ۶۰ ثانیه طوری بیان کنید که همه متوجه شوند، احتمالا یک جای کار ایراد دارد. به طور کلی ارائه آسانسوری شامل معرفی مشکل، راه حل، مشتریان و معرفی تیم کارآفرین یا صاحبان ایده است. این نوع ارائه تنها برای شروع یک گفتگو طراحی شده است، پس تا جای ممکن باید از کلماتی استفاده کنید که فشرده، خلاصه و کامل باشد.

  • sama nik
  • ۰
  • ۰

یکی از عواملی که مردم به آن اهمیت می دهند و اقبال بیشتری برای خرید نشان می‌دهند برند کالاست. در حقیقت برند اعتماد مردم است و اگر شرکتی بخواهد موفق شود، باید رابطه‌ای پایدار از نظر کیفیت و برند شناخته شده داشته باشد. زمانی که کالا کیفیت لازم را داشته باشد برند شده و مردم با خرید یکبار آن مشتری دائمی‌اش می‌شوند.

وفاداری با سه عنصر زیر همراه است:

  • عنصر رفتاری مشتری که همان تکرار عمل خرید است
  • عنصر نگرشی مشتری که همان تعهد و اطمینان مشتری است
  • عنصر در دسترس بودن گزینه های زیاد برای انتخاب و انجام عمل خرید

در برخی گروه‌های کالایی، ۵ درصد افزایش در مشتریان وفادار می‌تواند ۹۵ درصد سود برای تجارت داشته باشد. در گروه کالاهای تجملی، ۱۰ درصد مشتریان وفادار، ۵۰ درصد فروش ایجاد می‌کند.

مزایای وفادارسازی مشتریان

  •  کاهش هزینه های جذب مشتریان جدید
  •  کاهش حساسیت مشتریان به تغییرات و قیمت ها
  •  افزایش موانع برای ورود رقبای جدید

زمانی می توانیم بگوییم مشتریان وفادارند که :

۱-نام های تجاری دیگری را استفاده نمی‌کنند.
۲- نام تجاری شما را می خواهند.
۳- برای نام تجاری شما مسافت طولانی را می‌پیمایند و یا زمان بیشتری را صرف می‌کنند.

۴- نام تجاری شما را به دیگران توصیه می‌کنند.

۵- حاضرند همواره قیمت بیشتری برای نام تجاری شما بپردازند.

 تجربه ای که در ذهن مشتری حک می شود، یکی از قدرتمندترین عواملی است که می تواند باعث بازگشت و خرید مجدد مشتری و یا توصیه سازمان شما از سوی مشتری به سایر اطرافیانش شود.
این تجربه که در دو شکل تجربه ای که می خواهید در مشتری ایجاد شود و تجربه ای که مشتری دوست دارد دریافت کند به ترسیم نقشه سفر مشتری (Customer Journey Mapping) منجر می شود. این نقشه با بیان پارامترهای وفاداری مشتریان، فاصله بین تجربه ایده آل و تجربه واقعی مشتری، نشان می دهد که سازمان شما در کدام‌ قسمت ها باید چه اقدامات عملی برای بهبود انجام دهد.
برای وفادار کردن مشتری نباید تنها به فکر سود رسانی به خود باشد چرا که مشتری هوشمند است و رفتارهای تصنعی ما را به خوبی می فهمد. اما اگر بتوانید به فکر ارزش آفرینی باشید و به سود مشتری کاری کنید، قطعا او به شما باز می گردد هر چند اگر زمان زیادی طول بکشد.
سعی کنید با راهکارهای اصولی رفتار مشتریان را زیر نظر گرفته و بسنجید سپس وارد رابطه عالی و سازنده با آنها شوید. با سرویس دهی خوب و سود رسانی به مشتریان ، آن ها را برای سال های بعد به خود وفادار کنید.

اما اولین سوالی که کسب و کارهای کوچک و بزرگ در رابطه با مشتری از خود می پرسند این است که کدام تاکتیک‌های بازاریابی ارتباطی، اثربخشی بالاتری دارد و باعث وفاداری مشتریان خواهند شد؟
در پاسخ به این سوال مهم باید به بازاریابی رابطه ای و تکنیک های آن بپردازیم.

بازاریابی رابطه ای چیست؟

بازاریابی رابطه ای (Relationship Marketing ) شناسایی، ایجاد، نگهداری و ارتقای روابط با مشتریان است .در واقع هدف نهایی بازاریابی رابطه مند جذب و حفظ مشتریان وفادار است. ایجاد روابط بلندمدت و افزایش میزان وفاداری مشتری است.

نکاتی برای پی ریزی بازاریابی رابطه مند که منجر به وفاداری مشتریان می شود :

مشتریان را از تمامی فرآیندهای کسب‌وکار خود آگاه کنید

استفاده‌از بازاریابی محتوایی و آگاه کردن مردم از همه‌ اتفاقاتی که داخل شرکت شما می‌افتد می‌تواند به میزان زیادی در ارتباط با مشتریان شما تاثیرگذار باشد.
استفاده از شبکه های اجتماعی یک راه عالی برای ارتباط و تعامل با مشتریان هستند. بسیاری از استارتاپ‌های بزرگ از طریق شبکه‌های اجتماعی با کاربران خود در ارتباط هستند. به طور مثال اسنپ و تپ‌سی در توئیتر به خیلی از کامنت‌ها و نقدهای کاربرانشان توجه می‌کنند و پاسخشان را می‌دهند.
در همه‌ حال رضایت مشتری را در اولویت قرار دهید
مشتریان شما مهم‌ترین دارایی شرکت شما هستند. آن‌ها تنها کسانی هستند که برای شما سود به ارمغان می‌آورند. حتی اگر شما سرویسی ارائه می‌کنید که مشتریان‌تان در روزهای تعطیل نیز به خدمات‌تان نیاز دارند، باید فکر مسافرت و تعطیلی در چنین زمان‌هایی را فراموش کنید.
به کارکنانی که بیشترین رضایت مشتریان را به ارمغان می‌آورند، پاداش دهید
در صورتی ‌که جلب رضایت مشتریان برای کارکنان پاداش به ارمغان بیاورند، در نتیجه کارکنان برای رفع نیازهای مشتریان تلاش بیشتری خواهند کرد.
برای تقویت ارتباط با مشتریان خود می‌توانید خدمات اضافی که ارزش اضافی برای کسب‌وکار شما ایجاد می‌کنند را اضافه کنید. به عنوان مثال می‌توانید از روش‌های برنامه‌های وفاداری مثل سیستم‌های امتیازی و یا ارائه تخفیف برای مشتریانی که به دفعات از شما خرید کرده اند استفاده کنید.
جمع‌ آوری بازخوردهای مشتریان
توجه به شکایات، انتقادات و نظرات مشتریان مهم‌ترین اصل در ارتباط با مشتری است. چرا که همین موارد می‌تواند بهترین منبع برای توسعه و پیشرفت باشند. سعی کنید امکان صحبت کردن را برای مشتریان‌تان ساده کنید و در صورتی‌که اشتباهی انجام داده‌اید، به آن اعتراف کرده و برای رفع آن تلاش کنید.

 طراحی سایت 

 سئو 

 بازاریابی اینترنتی 

  • sama nik
  • ۰
  • ۰

طبق تعریف استیو بلنک، پروفسور دانشگاه استنفورد، استارتاپ یک سازمان است که برای پیدا کردن یک مدل کسب‌و‌کار تکرارپذیر و مقیاس‌پذیر راه‌اندازی می‌شود. البته اختلاف ‌بر سر تعریف استارتاپ زیاد است؛ اما نکته‌ مشترک در همه‌ آن‌ها این است که بر اساس یک ایده‌ی خلاقانه و جدید فعالیت آن‌ها آغاز می‌شود. این ایده‌ها بازار نیازمندی‌ها را هدف قرار می‌دهند و با ارائه‌ یک محصول یا خدمات جدید و استفاده از تکنولوژی، خیلی سریع رشد می‌کنند.

از آنجایی که هدف از راه‌اندازی یک استارتاپ پیدا کردن مدل کسب‌و‌کار است عمر آن نمی‌تواند طولانی باشد و معمولا بعد از گذشت چند سال به موفقیت می‌رسد یا بودجه آن تمام می‌شود و شکست می‌خورد.
استارتاپ‌ها برای شروع فعالیت خود لزوما نیازی به ثبت شدن شرکت ندارند و از هرجا و با هر تعداد بنیان‌گذار می‌توانند فعالیت خودشان را آغاز کنند. معمولا بودجه‌ راه‌اندازی استارتاپ‌ها کم است اما در صورتی که ایده خوبی داشته باشند خیلی زود می‌توانند مورد توجه و حمایت سرمایه‌گذاران قرار بگیرند.
قبل از راه اندازی استارتاپ باید یک بازبینی و تحلیل روی شخصیت خود داشته باشید و بدانید آیا شخصیت شما به گونه ای است که در چنین کارها و محیط هایی کار کنید؟ محیط هایی که روزانه ممکن است با مسائل و چالش های مختلفی روبرو شوید.
آمادگی انجام ریسک دارید ؟

انسان باانگیزه ای هستید و روحیه کار استارتاپی دارید؟

  • ۰
  • ۰

الگوهایی مختلفی برای طراحی و ترسیم و بیان مدل کسب و کار وجود دارد، اما بوم مدل کسب و کار رایج‌ترین و شناخته‌شده‌ترین الگو است. ساده و کاربردی بودن این ابزار باعث شده که بیشتر از هر شیوه‌ی دیگری در ترسیم و تحلیل مدل کسب و کار به کار گرفته شود.
بوم مدل کسب و کار (Business Model Canvas) ابزاری است که به شما اجازه می‌دهد مدل کسب و کار خود را توصیف، طراحی و اختراع کرده یا آن‌ را به چالش بکشید. در واقع به وسیله بوم مدل کسب و کار یا همان ماتریس کانوس می توانید خیلی سریع، خلاصه و جامع، نمایی کلی از کسب و کارتان به نمایش بگذارید.
زمانی که می خواهید کل استارتاپ یا کسب و کارتان را در عرض کمتر از چند دقیقه برای کسی توضیح بدهید، بهترین کاری که می توانید انجام دهید این است که بوم مدل کسب و کارتان را طراحی کنید.
بوم مدل کسب و کار برای اولین بار توسط الکساندر استروالدر معرفی شد. بوم مدل کسب و کار یکی از بهترین ابزارها برای سهولت نگارش بیزینس پلن است.
هر کسی که یک استارت آپ یا هر نوع از کارآفرینی را می‌خواهد راه اندازی، بازسازی یا مدیریت کند به بوم مدل کسب و کار نیاز دارد.

اجزای بوم مدل کسب و کار

بوم مدل کسب و کار، هم‌چنان‌که از نامش مشخص است یک مدل تصویری و ترسیمی است.
بوم مدل کسب و کار جدولی است شامل ۹ بخش :

  • بخش مشتریان
  • ارزش پیشنهادی
    کانال های ارتباطی
  • ارتباط با مشتری‌ها
  • مدل درآمد
  • شرکای کلیدی
  • فعالیت های کلیدی
  • منابع کلیدی
  • ساختار هزینه ها

بخش مشتریان

در این بخش شما مشتریان‌تان را که بر اساس یک سری ویژگی‌ها هدف قرار داده‌اید معرفی می‌کنید.
ارزش پیشنهادی

در این قسمت باید مشخص کنید که قرار است چه ارزش‌هایی را برای مشتریان‌تان به ایجاد کنید؟ چه مزیتی قرار است به مشتری بدهید تا شما را نسبت به رقبایتان ترجیح بدهند؟

کانال های ارتباطی
یکی از بحث‌های مهم در طراحی مدل کسب و کار، تصمیم گیری درباره کانال‌های ارتباط با مشتریان است. ما با مشتریان در مراحل مختلف خرید، رابطه برقرار می‌کنیم و لازم است بدانیم که در هر مرحله می‌خواهیم از چه کانال‌هایی برای ارتباط با آنها استفاده کنیم. البته این بخش در مقایسه با سایر بخش‌ها، کمتر مورد توجه قرار می‌گیرد.

ارتباط با مشتری‌ها

در این قسمت مشخص می‌کنید که چگونه قرار است با مشتری ارتباط داشته باشید و چگونه می‌خواهید این ارتباط را حفظ کنید؟
مدل درآمد

استارت آپ شما قرار است چگونه از هر دسته از مشتریان درآمد داشته باشد؟
البته جریان درآمدی یکی از‌ آخرین المان‌هایی است که به آن می پردازیم.

شرکای کلیدی

می خواهید با چه کسب و کارهایی و در چه زمینه‌هایی و چگونه شریک باشید؟

فعالیت های کلیدی
اگر مجموعه فعالیت‌های یک کسب و کار را فهرست کنید، مواردی را می‌یابید که هسته‌ آن کسب و کار را می‌سازند و اگر آن‌ها را از کسب و کار حذف کنید، دیگر چیزی باقی نمی‌ماند.

منابع کلیدی

در این قسمت باید مشخص کنید به چه منابع اصلی و ضروری مالی، انسانی، تجهیزات و… نیاز دارید تا بتوانید ارزش هایی که قرار است برای مشتریان خلق کنید را ایجاد کنید.

ساختار هزینه ها

این قسمت شامل هزینه‌های یک‌باره مثل خرید نرم‌افزار، هزینه‌های ثابت مثل حقوق کارمندان و هزینه‌های متغیر مثل هزینه تبلیغات می شود.

 استارت آپ  

 طراحی سایت 

 سئو 

  • sama nik
  • ۰
  • ۰

تله مارکتینگ چیست؟

بازاریابی تلفنی یا تله مارکتینگ (Telemarketing) تاریخچه‌ای حدود یک قرن دارد. بازاریابی تلفنی یکی از شیوه های بازاریابی مستقیم است.
در بازاریابی تلفنی با مشتری بالقوه یا کسانی که ممکن است مشتری بالقوه باشند تماس گرفته می‌شود و از طریق تلفن تلاش می کنیم آن‌ها را به خرید یا استفاده از محصولات یک شرکت ترغیب کنیم.
با همه گیر شدن اینترنت اغلب بازاریابان حتی به استفاده از تلفن در فعالیت های بازاریابی خود فکر نمی کنند. این کار کاملا اشتباه است زیرا تماس های تلفنی هنوز هم می توانند جزء مهمی در بیشتر فعالیت های بازاریابی B2B باشد.
نباید بازاریابی تلفنی را کنار گذاشت. بازاریابان هوشمند از ترکیبی از رسانه ها برای تبلیغ محصولات و خدمات خود استفاده می کنند. ترکیب های محبوب و متداول به این ترتیب هستند:

  • دریافت اعتبار به ازای هر کلیک
  •  بازاریابی با پست الکترونیکی
  • سمینارهای تحت وب / اینترنتی
  •  بازاریابی از طریق پست الکترونیکی
  •  بازاریابی تلفنی یا فروش تلفنی

مزایای بازاریابی تلفنی

  1. صرفه جویی در زمان و بودجه
  2.  انتقال راحت و آسان پیام
  3.  آماده سازی بازار هدف
  4.  حذف ملاقاتهای حضوری

معایب بازاریابی تلفنی

تله مارکتینگ همچنان که مزایای بسیاری دارد، در عین حال دارای معایب خاص خود نیز هست. در بازاریابی تلفنی شما نمی توانید مشخصا تاثیر پیام منتقل شده را در مشتری بررسی کنید و از علاقه او اطمینان حاصل کنید. بسیاری از مشتریان تا زمانی که محصول را از نزدیک مشاهده نکنند نمی توانند نظر قطعی خود را اعلام کرده و اقدام به خرید کنند.

نکات مهم برای بازاریاب حرفه ای

۱-آماده شدن برای بازاریابی تلفنی
تا جایی که می توانید درباره چیزی که می خواهید بفروشید یاد بگیرید.
در رابطه با شرکتی که برای آن کار می کنید مطالعه کنید.
مطمئن باشید که فرآیند فروش را فهمیده اید.
برای مشتریان بالقوه اطلاعات تماس را آماده سازی کنید.

۲-با اعتماد به نفس صحبت کنید.
۳-مهارت های ارتباطات موثر را تمرین کنید.
۴-تمرین کنید تا به نظر نرسد دارید روخوانی می کنید.
۵-یک نگرش ذهنی مثبت داشته باشید.
۶-فعال و با انگیزه بمانید.
۷-تشخیص دهید چه زمانی باید به سراغ مکالمه بعدی بروید.
۸-طوری رفتارکنید که مثل بازاریاب ها به نظر نرسید.

در صورتی که در زمینه طراحی سایت و سئو و بازاریابی اینترنتی  نیاز به مشاوره دارید با کارشناسان ما تماس بگیرید.

  • sama nik